office@pro-conta.ro
UTILE
Noutăți
http://pro-conta.ro/wp-content/uploads/2013/11/tanar.jpg
Tinerii cu studii în finanţe câştigă peste 400 de euro la început de carieră
Specialiştii în finanţe care abia ies de pe băncile facultăţilor pot câştiga încă din primul an de activitate salarii mai mari cu aproape 100 de euro faţă de venitul mediu net pe economie al angajaţilor români, care este de aproximativ 350 de euro net lună. Salariile celor care lucrează de mai puţin de un an […]

Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare – START

Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării de şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, principalul obiectiv al acestuia fiind de creştere a performanţelor firmelor tinere.

[box type=”white”]

Beneficiari eligibili?

Pentru accesarea programului START, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, le enumărăm mai jos:

  • Sunt SRL sau SRL-D
  • Au cel multe 2 ani de înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie
  • Administratorul societăţii are cel puţin studii medii definitivate
  • Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale
  • Nu au mai beneficiat de ajutor financiar în cadrul programului START, şi nici nu au în componenţă, un asociat sau adminstrator care să fi făcut parte dintre firmă care a beneficiat în trecut de programul START.[/box]
[box type=”white”]

OLYMPUS DIGITAL CAMERACâţi bani pot obține?

100.000 de lei (sau aproximativ 22.700 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 70% din valoarea proiectului.

Restul, cei 30% trebuie suportaţi din surse proprii de către întreprinzător, sau pot să fie acoperiţi de un credit bancar, garantat în proporţie de 80% de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii.[/box] [box type=”white”]

Ce pot achizitiona?

Următoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:

  • Echipamente tehnologice
  • Aparate şi instalaţii de măsură
  • Mijloace de transport în strictă legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul
  • Licenţe, brete, francize, software
  • Achiziţionarea de echipamente IT (inclusiv licenţe necesare desfăşurării activităii şi sisteme audio-video)
  • Achiziţionarae de spaţii de lucru, de producţie sau prestări servicii
  • Mobilier, aparatură birotică, sistem de protecţie a valorilor umane şi materiale
  • Realizarea unui site de prezentare (inclusiv costul domeniului şi achiziţionarea softului pentru comerţul online)
  • Instalaţii specifice în scopul obţinerii unei economii de energie
  • Promovarea online a activităţilor, elaborarea şi producţie de materiale de promovare (nu mai mult de 15% din totalul cheltuielilor)
  • Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei (planul de afaceri)

Banii se cheltuiesc prin intermediul unei singure trageri, efectuată la cel mult 60 de zile din momentul semnării contractului cu cei de la Agenţie.

Atenţie! Exista două modalități de plată:

  1. Prin decontare. Efectuati integral in cele 60 de zile plata investitiilor din banii dumneavoastra, pentru ca apoi, sa decontati 70% din valoarea facturilor fara TVA. Daca alegeti sa luati un credit, folositi creditul pentru plata contributiei de 30%, iar restul de 70% plus TVA il platiti tot din banii proprii, pentru a-i recupera ulterior la decontare.
  2. Prin plata unui avans. Platiti din banii proprii, ca avans, cei 30% contributie proprie (care pot veni si din credit) plus TVA-ul aferent tuturor cheltuielilor, catre furnizor, acesta trebuie sa va livreze echipamentele la sediul dumneavoastra, iar acest lucru sa fie verificat ulterior de o vizita a celor de la Oficiul Teritoriul de IMM-uri de care apartineti. Dupa verificare, vi se livreaza AFN-ul de 70%, pentru ca apoi sa-l platiti ca lichidare pentru furnizor. Important aici este ca furnizorul sa fie dispus sa va livreze echipamentele doar prin plata unui avans, iar apoi sa astepte inca 2 luni in medie pana dumneavoastra primit AFN-ului si puteti sa-i platiti si ultima parte din factura.
[/box] [box type=”white”]

Cum mă înscriu?

Procedura de înscriere se derulează în felul următor:

  • Cu 10 zile înainte de deschiderea înscrierilor online, se anunţă acest lucru pe site-ul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri
  • Perioada de înscriere durează 15 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. De obicei, această perioada a fost prin luna mai a fiecărui an
  • După terminarea periodei de inscriere online, firmele sunt obligate ca în termen de 10 zile, să se prezinte la sediul Agenţiei cu dosarul de participare, compus în principal din planul de afaceri aferent. Template-ul de plan de afaceri pentru anul acesta îl găsiţi la finalul paginii.

Mai multe detalii despre procedura de inscriere în Programul START puteţi regăsi în documentul ataşat la finalul acestei pagini.[/box] [box type=”white”]

Cum se face evaluarea?

Cómo-ser-emprendedor-con-poEvaluarea planurilor de afaceri aferente Programului START se face în două etape:

  1. Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Practic, se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect.
  2. Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj. Punctajul total disponibil este de 100 de puncte. Acesta va fi afişat in mod transparent incă din momentul in care se completează planul de afacere online. Se ordonează planurile de afaceri în funcţie de punctajul primit, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil.[/box]

Mai jos aveţi ataşat spre download, procedura de implementare a Programului START, precum şi modelul de plan de afaceri necesar a fi respectat pentru obţinerea finanţării. Tot la finalul planului de afaceri regasiti si grila de punctaj. De asemenea, dacă vreţi o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri, puteţi merge direct la Contact.

Documente
Utile

STATUT: Publicat procedură finală și modelul de plan de afaceri. Înscrieri din 29 iulie