office@pro-conta.ro
UTILE
Noutăți
http://pro-conta.ro/wp-content/uploads/2013/11/tanar.jpg
Tinerii cu studii în finanţe câştigă peste 400 de euro la început de carieră
Specialiştii în finanţe care abia ies de pe băncile facultăţilor pot câştiga încă din primul an de activitate salarii mai mari cu aproape 100 de euro faţă de venitul mediu net pe economie al angajaţilor români, care este de aproximativ 350 de euro net lună. Salariile celor care lucrează de mai puţin de un an […]

Programul pentru stimularea înființării și dezvoltării microintreprinderilor de către întreprinzătorii tineri constă în acordarea unui ajutor financiar nerambursabil de până la 10.000€

[box type=”white”]

Choosing the red person from a groupCine poate să obţină aceşti bani?

Programul este destinat tinerilor pana in 35 ani care infiinteaza pentru prima data SRL-D (Societate cu răspundere limitată – Debutant), ce nu au mai fost beneficiare în trecut ale acestui program.

De asemenea, asociatul/asociatii nu trebuie sa detina sau sa fi detinut anterior calitatea de actionar/asociat la o alta firma infiintata pe teritoriul Uniunii Europene.

[/box] [box type=”white”]

Câţi bani pot să iau?

2Statul român finanteaza 50% din valoarea intregului proiect pentru care se accesează finanţarea, dar nu mai mult de 10.000€, sub formă de ajutor financiar NERAMBURSABIL,  fiecărui SRL-D ce respectă procedură de obţinere a acestora.

Asta înseamnă că cel puţin 50% din restul proiectului, trebuie să fie furnizat din alte surse.).

De obicei, acestea se împart în două tipuri: surse proprii (economii personale, contribuţie proprie sau chiar veniturile generate de afacere pe timpul implementării proiectului) sau credit bancar, care poate fi contractat de la CEC Bank.

Foarte important este faptul ca intreprinzătorul nu trebuie să aibă încă de la inceput cei 10.000€. Singura sa obligaţie, este ca în momentul efectuării unei cheltuieli, să aibă în contul firmei, jumătatea aferentă acelei cheltuieli, plus TVA-ul , dacă este cazul.

In plus, creditul bancar este garantat in proportie de 80% de catre FNGCIMM (Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii).[/box] [box type=”white”]

Ce pot achizitiona cu banii primiti?

  1. Minimum 40% trebuie investiţi, adică se pot cumpăra: active corporale (terenuri, construcţii, mobilier, echipament tehnologic, mijloace de transport doar în directă legătură cu activităţile codului CAEN cu care se accesează programul ) şi active necorporale (brevete, licenţe, francize) dar şi realizare site.  NOTA:  activele achizitionate trebuie să fie considerate active amortizabile (să aibă o valoare de peste 2500 RON fără TVA).
  2. Maximum 60% cheltuieli operaţionale: materii prime, stocuri, salarii (valoarea netă), chirie, utilităţi, publicitate, consultanţă realizare plan de afacere (singura cheltuială eligibilă ce poate fi efectuată înaintea obţinerii finanţării)

Precum spuneam, contribuţia AFN-ului este de 50% din intreaga valoare a proiectului. Asta înseamnă că orice cheltuială va fi acoperită de către AFN doar în proporţie de 50%. Restul de 50%, precum şi TVA (nu este cheltuială eligibilă) trebuie acoperite din surse proprii sau din credit.

*NOTA: TVA-ul nu reprezinta cheltuiala eligibila, asadar cheltuiala aferenta TVA va fi suportata de catre beneficiar.

Tragerile de bani se fac în număr de până la 12, dar nu mai multe de 1 pe lună.[/box] [box type=”white”]

4Cum mă înscriu?

Înscrierea se face pe site-ul Direcţiei pentru implementarea proiectelor şi programelor pentru IMM-uri.  După înregistrarea pe site, in vederea autentificarii, se completează online secţiunile planului de afaceri pentru SRL-D iar în final, se selectează trimiterea formulalelor.   [/box] [box type=”white”]

Cum se face evaluarea?

Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face în timp real şi transparent, la completarea de către aplicanţi a secţiunilor din aplicaţia software. Aplicaţia va genera un punctaj pe baza criteriilor stabilite. Punctajul minim acceptat este de 60 de puncte.

Urmatoarea etapa consta in verificarea veridicităţii şi coerenţei informaţiilor înscrise în planul de afaceri, corelarea situaţiilor financiare cu planul de afaceri, completarea explicită şi cu detalii a tuturor câmpurilor Planului de afaceri, codurile CAEN eligibile, inclusiv a legăturii activelor achiziţionate cu activităţile codului CAEN pentru care se solicita finantarea.

Mai jos aveţi ataşate Ghidul Solicitantului şi Modelul de Plan de Afaceri. În acestea puteţi regăsi principalele reguli de respectat dar şi puteţi să vă faceţi o idee despre conţinutul planului de afaceri ce trebuie completat pe site-ul Agenţiei.

De asemenea, dacă vreţi o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri, puteţi merge direct la Contact.[/box]

Documente
Utile

STATUT: Înscrieri deschise din aprilie 2014!