Programul naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.
Principalele obiective ale acestui program sunt:
- reprezentate de stimularea şi dezvoltarea structurilor economice private înfiinţate de către femei
- facilitarea accesului acestora la finanţare
- creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi facilitarea accesului femeilor antreprenor la sursele de finanţare
[box type=”white”]
Beneficiari eligibili
Pot beneficia de AFN în cadrul Programului operatorii economici: microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfăşoară activităţi economice în mod independent, întreprinderile individuale, după caz, care se încadrează la data solicitării în una dintre următoarele categorii:
- au cel mult 3 ani de la înregistrarea la Registrul Comerţului la data înscrierii în Program;
- cel puţin unul dintre asociaţi să fie femeie şi să deţină peste 50% din părţile sociale ale societăţii în cazul microîntreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/întreprinderii individuale (II) care desfăşoară activităţi economice, să fie femeie;

- şi-au îndeplinit obligaţiile exigibile de plată a taxelor şi impozitelor către bugetul general consolidat şi bugetele locale; au sediul, sunt înregistraţi şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
- nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
- au obţinut cel puţin 60 puncte în urma completării on-line a planului de afaceri, conform modelului şi criteriilor prevăzute.
[/box]
[box type=”white”]
Tipuri de ajutor financiar
Prin Program se finanţează implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri depuse de femeile antreprenor. Valoarea alocaţiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) şi nu poate depăşi suma de 41.500 lei/beneficiar.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din categoriile eligibile:
- achiziţionarea de echipamente tehnologice;
- investiţiile în active necorporale referitoare la brevete, licenţe, mărci comerciale etc;

- achiziţionarea de bunuri: mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;
- achiziţionarea de echipamente IT;
- mijloace de transport marfă;
- realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate;
- promovarea on line a activităţilor, elaborarea şi producţia de materiale tipărite de promovare a activităţilor pe suport hârtie şi pe suport electronic, promovarea prin spoturi publicitare în media;
- consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării;
- cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale;
- achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;
[/box]
[box type=”shadow”]
Cum se fac înscrierile?
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro.
- Data de la care este activă înregistrarea on-line se comunică pe site-ul instituţiei cu 7 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
- Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă. După crearea contului de înscriere aplicaţia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj şi un link de confirmare.
- În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorul economic va completa şi transmite on-line planul de afaceri începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de 7 zile de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
- Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face în mod automat şi transparent după completarea de către aplicanţi a secţiunilor din aplicaţia software conform Anexei nr. 3 la procedura programului, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finanţare fiind de 60 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.[/box]
Mai multe detalii puteţi găsi şi în proiectul de procedură ataşat mai jos.
STATUT: Proiect de procedură afişat. Se aşteaptă versiunea finală şi apoi deschiderea înscrierilor.